Koh Lanta - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Roos en Rub let's go - WaarBenJij.nu Koh Lanta - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Roos en Rub let's go - WaarBenJij.nu

Koh Lanta

Door: Rosa

Blijf op de hoogte en volg Roos en Rub

22 Januari 2019 | Thailand, Bangkok

Na een week Koh Phangan was het tijd voor iets anders, we lazen op het internet over het plaatsje Koh Lanta en dat leek ons wel wat dus boekten we drie nachtjes een bungalow. Vanuit Koh Phangan namen we de Ferry naar Krabi en daar werden we in een minivan naar Koh Lanta gebracht.

Het ritje in de minivan was niet zomaar een ritje, ik heb echt gevreesd voor mijn leven (denk aan de vrachtwagen met zout) en Ruben zat er uiteindelijk ook niet meer geheel ontspannen bij. In Thailand kunnen ze gewoon echt niet rijden... zo gevaarlijk! Wij worden in een busje geladen met 8 andere mensen, busje valt van ellende uit elkaar, geen airco, iedereen op elkaar gepropt en de tassen en koffers worden voor de 'nooduitgang' gepleurd. En daar gingen we... na een paar minuten rijden keek iedereen in het busje elkaar aan en waren we het er allemaal over eens dat onze chauffeur niet meer nuchter was, we twijfelden nog tussen LSD of GHB maar die vent was echt niet goed. Iedereen kon er wel om lachen maar dat was ook wel meer van de zenuwen. Ondertussen nog gestopt zodat de chauffeur even zijn was kon ophalen en even kon kletsen met een vrouwtje. Zo gaat dat in Thailand. We gingen verder en het kon niet op, wat een feest, inhalen in de bocht, komt een tegenligger aan, volle bak op de rem en lachen dat de chauffeur deed. De twee Poolse mensen die voor ons in het busje zaten gaven de hoop op en begonnen maar aan de wodka. Uiteindelijk is het natuurlijk allemaal goedgekomen maar wat een rit wat een rit.

Uiteindelijk kwamen we bij ons bungalowtje aan en dat was echt meteen heel fijn. Het was een parkje gerund door een familie en zij verhuurden 8 bungalows. Onze bungalow was lekker ruim en het bed lag mega chill en ook de badkamer was prima. Elke ochtend konden we op ons eigen terrasje gaan zitten en dan werd het ontbijt gebracht. Super! Tijdens de eerste avond gingen we natuurlijk meteen Koh Lanta verkennen, we besloten bij een strandtentje binnen te lopen wow wat was dat verrassend! Je kon helemaal naar achter lopen en je had uitzicht over de zee en het strand en als klapper op de vuurpijl hebben we ook nog eens mogen genieten van de allermooiste zonsondergang die ik ooit heb gezien. Ik heb de zon nog nooit 'in de zee zien zakken' en dat was echt prachtig, op dat moment had ik wel even het ultieme reisgevoel. Ruben en ik waren er allebei over eens dat Koh Lanta echt een heerlijke sfeer had en dat dit wel de perfecte combi was van geen massatoerisme maar ook niet akelig stil. 'S avonds zijn we lekker cocktails gaan drinken in een rastabar, we weten allebei niet meer hoe we thuiskwamen...

We hebben ook op Koh Lanta een scootertje gehuurd en het eiland verkend. We zijn onder andere naar national park gegaan en dat was echt heel mooi. Ruben zag natuurlijk weer rotsen dus die was ik binnen de kortste keren kwijt maar dat gaf mij ook even de tijd om lekker rond te kijken. De aapjes liepen daar gewoon rond en vooral op de terugweg hebben we heel veel aapjes gezien langs de kant van de weg. We hebben bij National Park een junglepad gelopen met prachtige hoge bomen die oneindig leken en we hebben zelfs een slang ontdekt (Ruben natuurlijk weer toenadering zoeken en ik bijna huilen). Op de terugweg nog even vol op de rem gemoeten omdat er een Varaan zich lekker had genesteld midden op de weg... was heel vet om een varaan van zo dichtbij te zien! Lijkt wel een mini dino.

Wij vonden Koh Lanta zo chill dat we nog twee nachtjes bij hebben geboekt en dat was echt een goede keus! We liepen op een avond een barretje in (weer aan het strand, uitzicht op de zee en zonsondergang) en ik hoorde een nummer van Pink Floyd (comfortably numb) en tot mijn grote geluk hadden ze een heel album aangezet op volle toeren! Ik heb daar echt zitten genieten van het uitzicht, daar zo te zijn samen met Ruben en de muziek die me altijd zo aan pap en ook mam doet denken. We zijn daar de hele avond gebleven, genietend van de vuurdansers (ja die hebben ze in Thailand!) en de lekkere biertjes. Heerlijk!

We zijn ook een dagje met de boot weg geweest en op vier verschillende eilandjes gestopt om te snorkelen of om te genieten van de mooie omgeving. Ik had nog nooit gesnorkeld maar als je niet van vissen houdt dan moet je niet gaan snorkelen want je ziet me toch een partijtje veel vissen! Ik vond het echt prachtig om te ontdekken dat er gewoon nog een hele onderwaterwereld bestaat en ik kan dan ook niet wachten om te gaan duiken tijdens deze reis. Een hoogtepunt van deze boottour was de emerald cave, je moet eerst 85 meter zwemmen in het donker door een grot en als je dan de andere kant hebt bereikt, bevind je je in een paradijs! Een mooi wit zandstrandje met hele hoge rotsen, vlindertjes, vogeltjes en helderblauw water. Het aller vetste is natuurlijk dat je er alleen maar zwemmend kunt komen. O ja een ander hoogtepunt was ook een kwal met de omvang van een super grote pizza, bizar!

Als je naar Thailand wilt en je hebt geen zin in massatoerisme maar je wilt ook niet het gevoel hebben dat je niet meer op de bewoonde wereld bent dan is Koh Lanta echt een aanrader!