Krabi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Roos en Rub let's go - WaarBenJij.nu Krabi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Roos en Rub let's go - WaarBenJij.nu

Krabi

Door: Rosa

Blijf op de hoogte en volg Roos en Rub

30 Januari 2019 | Thailand, Bangkok

Voor een visarun, hadden we in Nederland al een ticket geregeld om van Krabi naar Singapore te vliegen dus bleven we een aantal dagen op Krabi zodat we daarna naar Singapore konden.

Krabi is een stad in Thailand en wij hebben het er erg naar onze zin gehad! Rub houdt van rotsklimmeen en Railay beach staat bekend om het klimparadijs van de wereld. Op Krabi gingen we per longtailboot in 10 minuten naar Thonsai beach om vervolgens naar Railay beach te wandelen. Thonsai beach was echt een verassing voor ons, we stapten uit het bootje en volgden vervolgens een pad richting een soort van mini dorpje. We werden daar vriendelijk ontvangen door een stuk of 10 nieuwsgierige aapjes.

We liepen verder en kwamen uiteindelijk uit bij een rastabar en daar hebben we een uurtje zitten kletsen met de eigenaar, de sfeer die in dat dorpje hing, hebben tot nu toe nergens anders zo ervaren. Alles super relaxed, iedereen hartstikke vrolijk en back to basics: geen elektriciteit etc. Via een vreemd pad kwamen we uit op Railay beach. (We moesten met een houten trap een muur over en daar kwamen we uit op een bospad en dat leidde ons weer door een soort van jungle om vervolgens op een strand uit te komen).

Ook op Railaybeach hing de meest relaxte sfeer; rastabarretjes, raggae music, en om ons heen zagen we hoog in de rotsen hier en daar wat mensen klimmen. We hebben lekker cocktails gedronken in een rastabar en Ruben heeft zich ingeschreven voor een klimcursus de volgende dag. De klimcursus is hem zo goed bevallen dat we zeker nog terug gaan naar Krabi tijdens deze reis zodat hij een meerdaagse cursus kan doen!